niedziela, 30 października 2016

JESIENNY WIENIEC NA DRZWI


Jesień cieszy paletą kolorów, dlatego postanowiłam wykonać jesienny wieniec z jej darów, by cieszył oko moich gości, przy stukaniu do drzwi.

Niezbędne materiały i narzędzia:
- kolorowe liście klonu,
- kasztany,
- żołędzie,
- tekturowy karton,
- pistolet i klej na gorąco,
- wstążki lub sznurek jutowy,
- nożyczki,
- ołówek,
- talerze- obiadowy i deserowy.

Wykonanie:
Najpierw zebrałam liście. Najlepsze do tego okazały się liście klonu- duże i różnokolorowe.
Zawsze od razu zabieram się do tworzenia prac. Liście przyniesione z dworu mają jeszcze w sobie trochę wilgoci i są plastyczne.




Następnie przygotowujemy kartonowy stelaż, do którego będziemy przymocowywać liście. 
Na tekturze odrysowujemy najpierw duży talerz, a następnie w narysowanym okręgu odrysowujemy mniejszy, deserowy talerzyk. Wycinamy stelaż na kształt oponki. Następnie wykonujemy dwie dziurki nożyczkami, do której przymocujemy sznurek lub wstążkę.

Przygotowanie liście ogranicza się do obcięcia ogonków.

Z nagrzanym pistoletem możemy wkraczać do akcji. 

Pierwszą warstwę liści przyklejamy do tekstury, następne warstwy do liści, ale jak najbliżej wewnętrznej krawędzi oponki. Dokładając kolejne warstwy, wybieramy coraz mniejsze liście. 
Kolor zależy od dostępności materiału i fantazji autora.

Ja dopełniłam całość kasztanami i żołędziami, przyklejając je na zmianę. 

Pozostało jeszcze zrobić zawieszkę. Początkowo chciałam przymocować pomarańczową wstążkę, ale okazała się zbyt pstrokata. Ostatecznie wykorzystałam kawałek sznurka jutowego.

I gotowe!

Czas wykonania: ok. 15 minut.

Zawiesiłam go na drzwiach i już wita gości jesienną paletą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz