poniedziałek, 3 maja 2021

HAŁDA ŻUKI

Hałda Żuki została uformowana z popiołów pochodzących z procesu spalania węgla brunatnego w Elektrowni "Adamów". Następnie zwałowisko przykryto warstwą ziemi, a cały teren obsadzono drzewami i krzewami.

Wspólnie wejdziemy na szczyt i objedziemy Hałdę Żuki. Oto moja trasa:

Wiosna o tej porze ubiera ją na biało- przepiękny widok i zapach, więc wycieczka rowerowa w pięknych, wiosennych okolicznościach przyrody. 

Zjeżdżamy z drogi krajowej 72, skręcamy koło kapliczki Św. Jana Nepomucena i jedziemy w stronę chłodni. Następnie skręcamy w prawo i skręcamy w lewo w drogę za szlabanem. I jesteśmy na miejscu! Pozostało już tylko eksploracja terenu.







Najpierw objechałam teren przed hałdą. Odkąd pamiętam, zawsze były tutaj ule.







Lokalny trekking- teraz czas na zdobycie Hałdy Żuki!

Niestety droga z betonowych płyt zarosła krzewami i chwastami, dlatego weszłam na szczyt hałdy pieszo- w myśl zasady zwiedzamy lokalnie- lokalny trekking.







Następne zadanie to objechanie hałdy dookoła. Nie było łatwo…




















Następnie wyjechałam w Laskach przy moście drogowym nad Kiełbaską, gdzie zawsze jest dużo wędkarzy.





Na skrzyżowaniu koło świetlicy wiejskiej w Laskach pojechałam prosto. Po prawej stronie hałda prezentuje się okazale. W dodatku trafiłam na przepiękny zachód słońca.





W oddali widać nawet wieżę kościoła NSPJ w Turku:


Następnie na skrzyżowaniu skręciłam w lewo i znowu znalazłam się przy kapliczce.

Na podsumowanie wycieczki krótki filmik:


Ja jestem częstym gościem na Hałdzie Żuki,o czym świadczą zdjęcia z mojego archiwum:

Wiosna 2009: Zdjęcia z portalu naszaklasa.pl 

zatutułowane "Chadza się po tych chachmyntach"



Wiosna 2010


Wiosna 2013



W czerwcu 2016r. zabrałam na hałdę  mieszkańców Żuk w ramach I rajdu rowerowego

W maju 2017r. na hałdę zabrałam uczniów ze Szkoły Podstawowej w Żukach

Wiosna 2019:



Nagrałam nawet filmik, bo marzyło mi się coś na kształ vloga :)

Wiosna 2020:




Dajcie znać, czy wybierzecie się na Hałdę Żuki ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz