niedziela, 2 maja 2021

ZDOBYLIŚMY ZAMEK W KOLE

Majówka 2021 rozpoczęta na rowerze, reszta dni ze względu na pogodę będzie pewnie pod znakiem odpoczynku biernego.

Sezon rowerowy tak naprawdę dopiero się dla mnie się zaczął, bo byłam tylko na kilku przejażdżkach rowerowych.

Moi przyjaciele z grupy facebookowej RAJDY ROWEROWE TUREK I OKOLICE PLUS wyszli z inicjatywą, żeby pojechać na zamek do Koła. Nigdy tam nie byłam, a co dopiero rowerem!

Spakowałam koronę i w drogę. 

Nasze jednośladowe rumaki zawiozły nas do sąsiedniego powiatu- powiatu kolskiego.
Mój licznik pokazał 65km! 

Oto nasza trasa:

Zwiedzamy lokalnie, bo Wielkopolska jest piękna. 

Brudzew:


Rzeka Kiełbaska Mała:




Koło:




Zamek w Kole:


Zamek w Kole to zamek warowny, który został wzniesiony nad Wartą najprawdopodobniej za panowania Kazimierza Wielkiego.

"Do naszych czasów z dawnego zamku zachowała się na całej długości i wysokości około 4 m wsparta przyporami południowo-zachodnia linia murów, fragmenty murów krótszych boków założenia oraz wieża. Północno-zachodni odcinek murów, od strony Warty, zawalił się na skutek podmywania jego fundamentów przez wylewy rzeki"(źródło i więcej szczegółów: https://regionwielkopolska.pl/katalog-obiektow/zamek-w-kole/).








Panorama Koła:


Zalew Ruszkowski:







Szkoła Podstawowa w Ruszkowie:


Przystanek w McDonald's:




Brudzew:



Kolnica:




Most nad rzeką Kiełbaską w m. Bratuszyn:






Kalinowa:


A na podsumowanie rajdu filmik:
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz