niedziela, 18 grudnia 2016

ADWENTOWY LAMPION


Dla rękodzielników adwent, czyli radosny czas oczekiwania na Boże Narodzenie jest bardzo twórczy. 
Przygotowują wiele adwentowych dekoracji oraz całe mnóstwo świątecznych ozdób.
Wykonują miedzy innymi: kalendarze, wieńce, lampiony, kartki świąteczne oraz bombki.

Ja postanowiłam zacząć od lampionu adwentowego. To rodzaj lampki, wykonanej w kształcie czworoboku zamkniętego. Wewnątrz umieszcza się świece lub małą żarówkę na baterię. Lampionami oświetla się pierwszą część mszy świętej roratnej, podczas której w kościele pogaszone są światła i panuje symboliczna ciemność.

Sam lampion można wykorzystać również do dekoracji wnętrz.

Ja swój lampion zakupiłam w sklepie IKEA za 19,99zł:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30270142/
Lampiony dostępne są w 2 kolorach: białym lub czarnym.

Niezbędne materiały i narzędzia:
- biała świeczka,
- fioletowa wstążka,
- złote pinezki,
- mech,
- szyszki,
- gałązki dzikiej róży.

Oto efekty mojej pracy:












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz