sobota, 31 marca 2018

JAJKA WIELKANOCNE BARWIONE CEBULĄ


W mojej rodzinie od dawien dawna barwiło się jajka łupinkami od cebuli.
Już od lutego zbieraliśmy łupinki i przechowywaliśmy je w papierowej torbie, aby się nie popsuły.

Od niepamiętnych czasów moim zadaniem jest przygotowanie święconki i zawiezienie jej na poświęcenie pokarmów.
Zatem w sobotę rano wkładam do garnka jajka, łupinki od cebuli, wlewam wodę i gotuję.
Zazwyczaj używam do tego starego garnka, bo łupinki cebuli zabarwiają również jego wnętrze.


Po wystygnięciu można śmiało włożyć je do koszyczka.

U nas tradycją jest, że wkładamy jaja w całości, w skorupce.

W tym roku postanowiłam ożywić trochę moje pisanki. Czarnym markerem domalowałam różne buźki brązowym skorupkom.


Zerknijcie, jak wyglądała moja tegoroczna święconka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz