niedziela, 6 maja 2018

RUSTYKALNA MAJÓWKA


W tym roku majówka trwała wyjątkowo długo. 
Udało mi się wykorzystać ten czas maksymalnie.

Niestety weekend 25-27 kwietnia miałam jeszcze pracujący, ale prosto z sali wykładowej ruszyłam do Międzygórza (woj. dolnośląskie). 
Podczas tego wyjazdu królował trekking i aktywny wypoczynek.

Drugą połowę majówki spędziłam w moim rodzinnym domu w Żukach (woj. wielkopolskie).
Słońce, zieleń, kwiaty i śpiew ptaków…
W takich pięknych okolicznościach przyrody zorganizowałam garden party dla moich bliskich.
W końcu majówka bez grilla, to nie majówka! ;)
Cała impreza odbyła się w sadzie.
Stoły okryłam papierowym obrusem, a na nim położyłam lampiony i wazony z bzem, na talerzach ułożyłam zielone serwetki, a na drzewie powiesiłam girlandę z napisem "Majówka 2018".

Podczas tegorocznej majówki królował styl rustykalny, którego okrasiłam kolorem zielonym.

Zapraszam do oglądania wykonanych przeze mnie dekoracji:

Girlanda

Niezbędne materiały i narzędzia:
- tektura,

- marker zielony i czarny,
- sznurek jutowy,
- drewniane klamerki,
- wstążki zielone.

Wykonanie:
1) Przygotowuję tekturowe kartoniki w formacie A5. Od dołu kartki wycinam trójkąt ostrokątny.

2) Czarnym markerem piszę na każdej kartce jedną literkę, zielonym natomiast poprawiam kontur liter.


3) Między dwoma drzewami zawieszam sznurek jutowy.
4) Za pomocą drewnianych klamerek przyczepiam girlandę do sznurka.
5) Całą girlandę dekoruję zielonymi wstążkami. 

Wazony

Niezbędne materiały i narzędzia:
- słoiki na sprężynkę,
- wstążka jutowo- koronkowa,
- karton,
- klej magic,
- nożyczki,
- biały bez.

Wykonanie: 
1) Wokół słoika przyklejam wstążkę jutowo- koronkową.

2) Na środku sznurka przyklejam serce, które wycięłam z kartonu.


3) Do słoika wlewam wodę i wrzucam liście bzu, aby nie było widać gałązek. Następnie układam kwiaty w słoiku.
Postawiłam na niskie kompozycje kwiatowe, aby goście mogli swobodnie ze sobą rozmawiać.

Lampiony

Niezbędne materiały i narzędzia:
- słoiczki po jogurtach,
- koronka biała,
- sznurek jutowy,
- perełka,
- sól,
- podgrzewacz w kolorze zielonym,
- klej magic,
- klej na gorąco.


Wykonanie:
1) Przyklejam koronkę wokół słoiczka.
2) Ze sznurka jutowego tworzę wstążkę, którą przyklejam klejem na gorąco. Całość dopełniam białą perełką.



3) Do słoiczka wsypuję drobną sól, aby świeczka się nie przewróciła i aby wosk nie pobrudził ścianek słoiczka.

4) Do środka wkładam zielonego podgrzewacza o zapachu jabłka.


Serwetki

Niezbędne materiały i narzędzia:
- zielone serwetki,
- sznurek jutowy,
- literatka,
- polne kwiaty.

Wykonanie:
1) Na literatce zawiązuję kokardy ze sznurka jutowego.

2) Zwijam serwetkę w rulon i wkładam ją w oczko, ze sznurka.
3) Serwetki można dodatkowo udekorować polnymi kwiatami.


P.S. Rudy zawsze na posterunku

P.S.2. Dziękuję moim bliskim za wspólne majówkowe biesiadowanie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz