niedziela, 2 kwietnia 2017

PISANKI ZE SZNURKA JUTOWEGO



Pisanki, kraszanki…

Kiedy chodziłam do szkoły, każdy z nas musiał przynieść na plastykę wydmuszkę z kurzego jaja.

Jaka to była duma, gdy udało się ją przewieźć bez żadnego szwanku. A jakaż tragedia, gdy się stłukła! Wtedy z pomocą przychodziła zawsze Pani woźna, która nie wiadomo skąd przynosiła nam piękne wydmuszki.

Z podstawówki już dawno wyszłam i czasy też już się zmieniły.

Teraz można w każdym sklepie plastycznym, dekoratorskim, a nawet chińskim kupić styropianowe jaja, kule, serca i czegóż to dusza nie zapragnie…

Panie plastyczki szaleją później z bibułą, wstążkami, cekinami. Praca łatwiejsza, a i efekt też ładniejszy.

Przeglądając Internet i szukając inspiracji, doszłam do wniosku, że moda na karczochowe pisanki bezpowrotnie minęła.

Kolorowe wstążki zastąpił niepozorny sznurek jutowy z koronką w parze.



Początkowo nie byłam przekonana do tych materiałów, choć ze sznurkiem pracuję od początku mojej pracy rękodzielniczej.

Ale efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania!


Niezbędne materiały i narzędzia:

- jaja styropianowe w różnych kształtach,

- sznurek jutowy,

- biała koronka,

- perełki ozdobne,

- klej magik,

- klej na gorąco,

- nożyczki.



Wykonanie:
1)Zwijam sznurek w ślimaka.


2)Kleję jajko od góry klejem i naklejam ślimaka na górę jaja.

3) Kleję fragment jaja i okręcam sznurkiem dookoła.




4) Na koniec przyklejam koronkę.
 W zależności od rozmiaru, dekoruję je kokardą z koronki, ze sznurka jutowego lub perłą. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz