niedziela, 20 maja 2018

TABLICE ZE ZDJĘCIAMI- KĄCIK WSPOMNIEŃ


Coraz częściej na różnego rodzaju uroczystościach tworzone są kąciki wspomnień.
Zazwyczaj są to zdjęcia, które są prezentowane na tablicach, na sznurkach lub  w formie księgi życia.
Nowoczesną formą są również prezentacje multimedialne.

Osobiście uważam, że zdjęcia są lepszym rozwiązaniem, ponieważ:
- każdy w dowolnym momencie imprezy może obejrzeć fotografie,
- każdy może kilka razy wracać do tych samych zdjęć,
- każdy może spędzić na oglądaniu fotografii tyle czasu, ile uzna za stosowne,
- zdjęcia można opatrzyć opisem, który przybliży historię jego wykonania,
- jest to atrakcja, której nie trzeba ujmować w scenariuszu imprezy (prezentacja wraz z opowiadaniem zabrałaby kilkanaście minut),
- podczas prezentacji każdy gość może nie zobaczyć wszystkich zdjęć lub nie usłyszeć komentarza i nie będzie miał możliwości powrotu do tych obrazów.

My postawiliśmy na zdjęcia wyeksponowane na tablicach.
Tablice były trzy, a na nich fotografie mojego brata i bratowej od dzieciństwa do chwili obecnej oraz historia ich miłości.

W związku z tym, że posiadam bogate archiwum rodzinne, zajęłam się wyborem zdjęć, wywołaniem ich i ich montażem na tablicach oraz transportem.

Niezbędne materiały i narzędzia:
- sztalugi,
- 3 tablice korkowe 70x100,
- brystol ecru 70x100,
- taśma dwustronna,
- sznurek jutowy,
- mini spinacze drewniane,
- klej na gorąco.

Wykonanie:
1) Na początku zajęłam się wyborem zdjęć, skanowaniem i ich obróbką.
2) Tablice zakupiłam w hurtowni Hasta we Wrocławiu.

3) Tłem do zdjęć był brystol w kolorze ecru, którego przymocowałam do tablicy za pomocą taśmy dwustronnej.
4) Następnie chronologicznie ułożyłam zdjęcia i wymierzyłam sznurki.

5) Aby nie zniszczyć zdjęć, postanowiłam przykleić klejem na gorąco drewniane spinacze.

6) Następnie spinaczami złapałam zarówno sznurek, jak i zdjęcia.
7) Tablice umieściłam na sztalugach.

Tablice cieszyły się ogromnym zainteresowaniem na weselu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz